főoldal | bemutatkozás | internet | referencia | ajánlat | elérhetőség |e-mail | vissza

Hazai Internet reklámozás

Miért érdemes az Interneten hirdetni?

Az Internet kedvező alternatívát kínál a hagyományos médiákkal szemben azáltal, hogy egy jól behatárolható célcsoporthoz szól: az Internetezőkhöz.

Az on-line jelenlét legfontosabb és legjellemzőbb vonása a gyorsaság, a pontos mérhetőség és ezáltal a látogatók által felmerült igényeknek lehető leghatékonyabb feltérképezése és erre történő – szinte azonnali – reagálás.

Az Internet legfőbb jellemzői közé sorolják a szakemberek a rugalmasságot és a gyors intézkedést a felmerült igényekre. Ezért az Interneten történő reklámozás minden egyéb médiában történő reklámozástól eltér. A bannerhirdetés előnye, hogy közvetlenül hat a látogatóra, hiszen a gazdasági oldalakon, sőt minden portál site-on az oldal lekérésekor először ez jelenik meg, ezzel találkozik először a látogató. Ez abból adódik, hogy mérete kicsi, ezért nagyon hamar letöltődik. Mivel a látogató várja a kívánt oldal letöltődését, így jóformán semmi mást nem lát, mint az adott hirdetést. Ha nem is kattint rá a hirdetésre, akkor is valamilyen szinten tudatosodik benne a látvány, esetleges információk, amelyeket a banner tartalmaz. A fő cél egy-egy banner kampány során az, hogy minél többen megismerjék a cég logóját, felismerjék, hogy mivel is foglalkozik. Ebben az esetben, ha a kampány során nem is, de későbbiekben, ha esetleg szükségük lesz a reklámozott szolgáltatásra eszükbe fog jutni, hogy mit is láttak korábban, hol is keressék a megoldást felmerülő problémájukra.

Gyors fejlődést ígérő, sajátos területet jelent a reklámiparon belül az Internet.

A múlt év második felében a várakozásokat meghaladóan növekedett az az összeg, amelyet a cégek Internetes reklámokra fordítottak: az év első negyedévében mért 236,4 millió forint után a második negyedévben már 390,7 millió forintosra bővült a hazai online reklámpiac, melyet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) online reklámköltés-riportja is alátámaszt.

Az interneten alapvetően három reklámforma létezik. A legelterjedtebb a banner, azaz az oldalak tetején vízszintes csíkban lévő mozgó reklám. A megrendelések 90,51 százaléka ezekre vonatkozik. A szponzoráció 9,17%-os részesedéssel a második helyen áll, az e-mail hirdetés az összesnek mindössze 0,05%-át teszik ki.

Ismertek még a pop-up reklámok, amelyek az előbb említett bannerekhez hasonlóak, de egy külön kis ablakban jelennek meg (ugranak elő), így azután be lehet csukni. Hátrányuk, hogy minden ugrásnál újra előjöhetnek. Léteznek még az úgynevezett megszakító reklámok - interstitial- is, amelyek egy lap beolvasása közben jelennek meg, de ha nem kattintunk rájuk, néhány másodperc után eltűnnek. Gyakori jelenség a neten a barterezés, azaz az adok-kapok reklámozás.

A Net Research Center 2000 novemberi kutatása az on-line reklám fogadtatását vizsgálta. A rendszeresen internetezők 62%-a elfogadja az online reklámot, csak 15%-uk utasítja el valamilyen mértékben. Az on-line értékesítések 38%-a nem a hirdetésre történő rákattintáskor, hanem a kampányt követő időszak alatt realizálódik. Legjobb hirdetési formaként a banner hirdetést jelölték meg, ezt követte az email reklám, majd a szponzoráció. A válaszadók 61%-a 2-10 esetben klikkelt az elmúlt 1 hónap alatt. A kutatás azt is kimutatta, hogy a nők "klikkelés" tekintetében aktívabbak. A válaszadók 99%-a látogatott már meg ismeretlen weboldalt az interneten látott hirdetés hatására.

lap tetejére | vissza | következő: siker