főoldal
| bemutatkozás | internet
| referencia | ajánlat
| elérhetőség |e-mail
| vissza
Hazai Internet reklámozás
Miért érdemes az Interneten hirdetni?
Az Internet kedvező alternatívát kínál a hagyományos
médiákkal szemben azáltal, hogy egy jól behatárolható célcsoporthoz
szól: az Internetezőkhöz.
Az on-line jelenlét legfontosabb és legjellemzőbb vonása
a gyorsaság, a pontos mérhetőség és ezáltal a látogatók által
felmerült igényeknek lehető leghatékonyabb feltérképezése és
erre történő – szinte azonnali – reagálás.
Az Internet legfőbb jellemzői közé sorolják a
szakemberek a rugalmasságot és a gyors intézkedést a felmerült igényekre.
Ezért az Interneten történő reklámozás minden egyéb médiában
történő reklámozástól eltér. A bannerhirdetés előnye, hogy közvetlenül
hat a látogatóra, hiszen a gazdasági oldalakon, sőt minden portál
site-on az oldal lekérésekor először ez jelenik meg, ezzel találkozik
először a látogató. Ez abból adódik, hogy mérete kicsi, ezért
nagyon hamar letöltődik. Mivel a látogató várja a kívánt oldal
letöltődését, így jóformán semmi mást nem lát, mint az adott
hirdetést. Ha nem is kattint rá a hirdetésre, akkor is valamilyen
szinten tudatosodik benne a látvány, esetleges információk,
amelyeket a banner tartalmaz. A fő cél egy-egy banner kampány során
az, hogy minél többen megismerjék a cég logóját, felismerjék,
hogy mivel is foglalkozik. Ebben az esetben, ha a kampány során nem
is, de későbbiekben, ha esetleg szükségük lesz a reklámozott
szolgáltatásra eszükbe fog jutni, hogy mit is láttak korábban,
hol is keressék a megoldást felmerülő problémájukra.
Gyors fejlődést ígérő, sajátos területet jelent a
reklámiparon belül az Internet.
A múlt év második felében
a várakozásokat meghaladóan növekedett az az összeg, amelyet
a cégek Internetes reklámokra fordítottak: az év első negyedévében
mért 236,4 millió forint után a második negyedévben már
390,7 millió forintosra bővült a hazai online reklámpiac,
melyet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) online reklámköltés-riportja
is alátámaszt.
Az interneten alapvetően
három reklámforma létezik. A legelterjedtebb a banner, azaz
az oldalak tetején vízszintes csíkban lévő mozgó reklám.
A megrendelések 90,51 százaléka ezekre vonatkozik. A szponzoráció
9,17%-os részesedéssel a második helyen áll, az e-mail hirdetés
az összesnek mindössze 0,05%-át teszik ki.
Ismertek még a pop-up reklámok,
amelyek az előbb említett bannerekhez hasonlóak, de egy
külön kis ablakban jelennek meg (ugranak elő), így azután
be lehet csukni. Hátrányuk, hogy minden ugrásnál újra előjöhetnek.
Léteznek még az úgynevezett megszakító reklámok - interstitial-
is, amelyek egy lap beolvasása közben jelennek meg, de ha
nem kattintunk rájuk, néhány másodperc után eltűnnek. Gyakori
jelenség a neten a barterezés, azaz az adok-kapok reklámozás.
A Net Research Center 2000
novemberi kutatása az on-line reklám fogadtatását vizsgálta.
A rendszeresen internetezők 62%-a elfogadja az online reklámot,
csak 15%-uk utasítja el valamilyen mértékben. Az on-line
értékesítések 38%-a nem a hirdetésre történő rákattintáskor,
hanem a kampányt követő időszak alatt realizálódik. Legjobb
hirdetési formaként a banner hirdetést jelölték meg, ezt
követte az email reklám, majd a szponzoráció. A válaszadók
61%-a 2-10 esetben klikkelt az elmúlt 1 hónap alatt. A kutatás
azt is kimutatta, hogy a nők "klikkelés" tekintetében aktívabbak.
A válaszadók 99%-a látogatott már meg ismeretlen weboldalt
az interneten látott hirdetés hatására.
lap tetejére | vissza | következő:
siker
|