főoldal | bemutatkozás | internet | referencia | ajánlat | elérhetőség |e-mail | vissza

Célcsoport

A honlap kidolgozásához feltétlenül ismernünk kell a megcélzandó vásárlókört is. 

Ma Magyarországon mintegy 1 200 000 fő használja az Internetet, ebből 700 000 fő internetezik minimum havi rendszerességgel. Átlagéletkoruk 27 év, 61%-uk 18-29 év közöttiek. A felhasználók 67%-a férfi, 33%-a nő. Munkahelyről mintegy 60%-uk éri el a világhálót, otthoni felhasználók aránya 16%. A szörfözők 85
%-a él városban, közel felük Budapesten. 62%-uk aktív dolgozó, akik 58%-ának nettó havi jövedelme 40 000 Ft-nál több. Az internetezők jól képzettek: 33%-uk befejezett felsőfokú végzettséggel rendelkezik. (Carnation Research 2000)

A potenciális egyéni vásárlók tehát a társadalom tehetősebb, komoly vásárlóerőt képviselő  rétegéből kerülnek ki,
akik információéhségüket és - egyre inkább - szórakozási igényeiket is a világháló segítségével elégíti ki. Életkoruk 15-38 év, foglalkozásuk szerint menedzseri vagy vezetői munkakört betöltő értelmiségiek. A viszonteladók jelenthetik a másik nagy, megcélzandó célcsoportot. Mindkét csoport közös jellemzője az, hogy fogékonyak a technika újdonságaira, készek kiaknázni a fejlődésben rejlő előnyöket és nem köthetők az ország egy adott részéhez.

De egyre inkább elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult az iskolákba is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek körében is.

lap tetejére | vissza | következő: internet-kereskedelem