főoldal
| bemutatkozás | internet
| referencia | ajánlat
| elérhetőség |e-mail
| vissza
Célcsoport
A
honlap kidolgozásához feltétlenül ismernünk kell a megcélzandó
vásárlókört is.
Ma Magyarországon mintegy 1 200 000 fő használja az Internetet,
ebből 700 000 fő internetezik minimum havi rendszerességgel.
Átlagéletkoruk 27 év, 61%-uk 18-29 év közöttiek. A felhasználók
67%-a férfi, 33%-a nő. Munkahelyről mintegy 60%-uk éri el
a világhálót, otthoni felhasználók aránya 16%. A szörfözők
85
%-a él városban, közel felük Budapesten. 62%-uk aktív dolgozó,
akik 58%-ának nettó havi jövedelme 40 000 Ft-nál több. Az
internetezők jól képzettek: 33%-uk befejezett felsőfokú
végzettséggel rendelkezik. (Carnation Research 2000)
A potenciális egyéni vásárlók tehát a társadalom tehetősebb,
komoly vásárlóerőt képviselő
rétegéből kerülnek ki, akik információéhségüket
és - egyre inkább - szórakozási igényeiket is a világháló
segítségével elégíti ki. Életkoruk
15-38 év, foglalkozásuk szerint menedzseri vagy vezetői
munkakört betöltő értelmiségiek. A viszonteladók jelenthetik
a másik nagy, megcélzandó célcsoportot. Mindkét csoport
közös jellemzője az, hogy fogékonyak a technika újdonságaira,
készek kiaknázni a fejlődésben rejlő előnyöket és nem köthetők
az ország egy adott részéhez.
De egyre inkább
elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult
az iskolákba is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek
körében is.
lap tetejére | vissza
| következő:
internet-kereskedelem
|