Bemutatkozás Refrenciák Hírek Adatlap Letöltések Kapcsolat

Online marketing: Reklámkampány összetevők

Banner

A Magyarországon futó online reklámkampányok nagy része bannerek használatára épül. A flash technológia lehetővé teszi az összetett, látványos animációk kis méretben történő megvalósítását.

A banner – a jól targetált médiatervvel együtt – az egyik legfontosabb eleme a kampánynak, hiszen ez maga a hirdetés. Ezért figyelemfelkeltőnek, az oldalakon párhuzamosan megjelenő más hirdetésektől eltérőnek kell lennie.

Csere: A kampányok során figyelembe kell venni a burnout-ot, mely a banner kiégését jelenti. Ezért 1-2 hét elteltével a kreatív cserére szorul, mert visszaesik az érdeklődés iránta. Így a érdemes a kampány során legalább egyszer bannert váltani.

Méretmutációk: Mivel a kampány során több felületen fut a hirdetés, különböző felbontású bannerek kerülnek felhasználásra, ezért a kreatív koncepció során ügyelni kell az alap banner mutálhatóságára is.

Gif mutációk: Figyelemmel kell lenni a médiatervben szereplő site-ok felhasználóira is, hiszen még előfordul olyan látogató, akinek számítógépe nem a legújabb technikai felszereltséggel bír. Ezért mindenképpen javasolt, hogy akinek számítógépe nem tudja letölteni a flash formátumot, azoknak automatikusan egy alternatívát jelenítsen meg a média. Előfordulhat, hogy a médiatervben szereplő site-ok közül néhány nem tudja befogadni a flash formátumú kreatív anyagot, de a kampányból a célcsoport-specifikussága miatt mégsem célszerű kihagyni. Ezért mindenképpen javasolt a kreatív anyag gif formátumban való elkészítése is.

PR cikkek

A PR cikkek képezhetik sok kampány fő elemét. Itt a feladatunk a megrendelő/brand arculati elemeinek a médiumok struktúrájába való beillesztése és a megrendelő/brand által rendelkezésünkre bocsátott PR cikk feldolgozása. A kampány során ezek a PR cikkek folyamatosan cserélődnek, így ezt e feladatot rendszeres időközönként el kell végeznünk.

A PR cikkekhez szervesen csatlakoznak azok képes ajánlóinak elkészítése is. Ezen ajánlók a site-ok főoldalán jelennek meg, a megrendelő/brand arculati elemeivel, képpel, és pár soros kedvcsinálóval. A PR cikk változásával ezen képes ajánlók is változnak.

A PR cikkek publikálásához azoknak cikkoldali reklámjai is szervesen kapcsolódnak. A PR cikk cseréjével ezek változtatása is szükséges feladatunk.

Egyéb grafikai lehetőségek

A kampány során nem hagyományos eszközöket is felhasználunk a megrendelő/brand népszerűsítésére. Ezen reklámhordozóknak a médium struktúrájának figyelembevételével történő megtervezése és kivitelezése is részét képezi a szükséges grafikai feladatainknak.

  • Logó kihelyezés
  • Fejléc átalakítás a megrendelő/brand arculatára
  • Cikkelválasztó sáv kiegészítés a megrendelő/brand arculatával
  • Szavazóbox a megrendelő/brand arculatával
  • Kattintható kurzor a megrendelő/brand logójával
  • Blokk a megrendelő/brand arculatával
  • Screen mate a megrendelő/brand logójával

Microsite, landing page

A kampány során felhasznált grafikai elemek, bannerek és a PR cikkek végén elhelyezett hivatkozások közvetlenül vezetnek át a megrendelő/brand website-jának releváns részére, vagy pedig egy célzott oldalra, az ún. landing page-re vagy microsite-ra, ahol intenzíven hívjuk fel a látogató figyelmét a megrendelő/brand kampányára. A látogató megtekintheti pl. a komplett kampányhoz csatlakozó anyagokat (plakátok, hirdetések), hasznos információkkal gyarapíthatja ismereteit a megrendelő/brandről, játszhat a megrendelő-specifikus játékkal.

Játékok fejlesztése

A látogató a microsite-on egy játékkal találkozik, mellyel szórakoztatóan növelheti ismereteit a megrendelőről/brandről. A játék különböző szintjeire egy megrendelő/brand-specifikus kérdés helyes megválaszolásával léphet tovább. Ehhez a játék grafikai elkészítésére, flash animálására és action-script programozására van szükség.

Általános információk az online marketingről

Az online marketing alapelve összefoglalható a hagyományos marketing 4-lépéses folyamatával, azonban az Interneten a marketing tevékenység egyre inkább az eladó és az egyszemélyes piacot képző vásárló közötti kommunikációban valósul meg - áll a The clutrain manifesto, egy nagy port kavart online marketinggel foglalkozó kiáltvány középpontjában. A kommunikátor szerepében az eladónak személyesebb módszerekkel van lehetősége van cégének vagy üzletének ismertségét/tudatosságát felépíteni, és ezzel végeredményben egy emberközpontúbb kommunikációt létrehozni. A kommunikáció célja végső soron az, hogy megalapozza a potenciális vásárlóban a bizalmat az eladó iránt.

Az Interneten nem elég megjelenni, látogatókat is kell biztosítani!

Smith és Chaffey (2001) szerint az Internet segítségével a vásárlóra fókuszált marketing tevékenységet végezhetünk, miközben más üzleti tevékenységekhez kapcsolódva nyereségességet érhetünk el. Ezt a következő módokon hajthatjuk végre:

Azonosítás - az Internet hasznosítása piackutatási célokra, hogy felfedjük a vásárlók igényeit és akaratát,
Előrelátás - az Internet egy új információforrás és vásárlási csatorna. A csatornában jelentkező kereslet megértése kulcsfontosságú az online marketingbe fektetett erőforrások meghatározásánál. Példa erre az easyJet fapados légitársaság (http://www.easyjet.com), amely eladásainak több mint 90%-át online hajtja végre, mivel az Interneten a szabvány termékek (mint pl. a repülőjegyek) iránti kereslet magas.

A vásárlói igények kielégítése - az online marketing sikerének szempontjából megkülönböztetett fontossága van a vásárlók igényeinek kielégítésének az elektronikus csatornán keresztül, mely olyan kérdéseket vet fel, mint a weboldal használhatósága, vagy annak teljesítménye, a kapcsolódó közönségszolgálat színvonala, és a fizikai termékek postázása.

Az online beszélgetések által létrejövő ember-ember kapcsolat fenti koncepciójának ellenzői szerint a vállalatok óvakodni fognak a marketing ilyen alkalmazásától, talán soha nem fognak teljes mértékben nyílt és őszinte beszélgetéseket folytatni a fogyasztókkal, mivel üzleti érdekeik nem egyeznek meg a vásárlók érdekeivel. A már említett kiáltvány (The cluetrain manifesto) ezt a gondolkodást is megengedi: azzal érvel, hogy azok a vállalatok, melyek ilyen módon hajtanak végre marketing tevékenységet nem csak a (rövid távú) pénzkeresésre koncentrálhatnak. Ha ugyanis ezek az üzletek csak a pénzkeresésre fókuszálnak, ez a szoros online beszélgetésekből kiderül majd előbb-utóbb, és a piac ennek megfelelően fog reagálni, mivel a piacok az Internet jelenlétével olyan belső (vásárlók közötti) kommunikációs eszközhöz jutottak, mely hasonló az eladó és a potenciális vásárló közöttihez.

Ha szeretne on-line kampányt, akkor árajánlatért keressen meg bennünket!
Studio@diNero.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

diNero IS diNero ügyfélkapu diNero online levelezés diNero ügyfélkapu diNero online levelezés