főoldal | bemutatkozás | internet | referencia | ajánlat | elérhetőség |e-mail | vissza

Miért is érdemes az Interneten megjelenni?

Az Internet, mint a legújabb média, lehetővé teszi a multimédiás kommunikációt azáltal, hogy összevonja a televízió, a rádió, az újság és a telefon sajátosságait - miközben költségei a töredékét teszi ki azoknak. A hálózat multimédiás lehetőségeivel a  hagyományos közlésterek kitágulnak, új értelmet nyernek. A számítógép monitorához, mivel az közelebb helyezkedik el a személyiségi zónához (általában fél méteren belül van), közvetlenebb viszonya van egy felhasználónak, mint egy tévénézőnek a televíziókészülékhez. Az emberek szoktak háttér-televíziózni, de nem szoktak háttér-internetezni. Az Internet pozitívabb hatást és sokkal aktívabb befolyásolást hoz létre, mint egy televízió. Személyes jellege miatt új szempontok érvényesülnek, melyben a felhasználó figyelme monitorához képest sokkal fokozottabb, mint más médiákhoz. 

Az Internetet használók köre az információt keresőkre és a barangolókra osztható. 

Az első csoport speciális helyeket vesz igénybe és tudatosan keres a hálón, a másik csoport sodródik az Interneten: vagy eljut valahová, vagy elveszíti érdeklődését. Az információszerzés átválthat kikapcsolódásba, de a kettő egyszerre is történhet. Ezen felhasználók köre évről évre bővül, az elektronikus kereskedelem világszerte ugrásszerűen emelkedik, s ez az új "világ" a technika fejlődésének megfelelően egyre nagyobb szerephez jut mindennapi életünkben. 1999 végén több, mint 200 millió Internet felhasználóról tud a statisztika. Ebből 110 millió az USA területén, 50 millió Európában és 30 millió a Távol-Keleten él. Magyarországon több, mint félmillióan használják a hálózatot. Becslések szerint ez 2001-re elérheti az egymilliót. (Carnation Research) Hazánkban is egyre kedvezőbb ajánlatokkal kényeztetnek el bennünket, mind a szolgáltatók, mind a telefontársaságok. Kedvezményes tarifáiknak és az újonnan bevezetett átalánydíjas csomagjaiknak köszönhetően már most szinte pluszköltség nélkül levelezhetünk, szórakozhatunk, vásárolhatunk, beszélgethetünk az Interneten keresztül. A négy legnagyobb szolgáltató összefogása az internetezés olcsóbbá tételéért és a kormányzati törekvések is abba az irányba mutatnak (Széchenyi-terv), hogy már az idén hazánk is közelíteni tud ez európai normákhoz, és hamarosan utolérjük például Lengyelországot, ahol ingyenesen, szinte alanyi jogon jár az Internetezés lehetősége.

Valamennyi hozzáértő egyetért, a jövő az Interneté. Aki késlekedik, az lemarad a piaci versenyben, s ebben az esetben még inkább igaz: elsőnek kell lenni, vagy az elsők között kell szerepelni!

"... az eddigiek ismeretében nem meglepő, hogy azokban a háztartásokban, ahol van Internet-előfizetés, hetente átlag két órával kevesebbet járatják a tévét, mint ahol nincs (heti 29 óra, szemben a 31 órával)...."
(Kreatív IX. évf. 3. sz.)

Mint ezekből a mérvadó szakértői véleményekből is láthatjuk, elsősorban a társadalom tehetősebb rétege használja leginkább a világhálót, de egyre inkább elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult az iskolákba is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek körében is.

lap tetejére | vissza | következő: célcsoport