főoldal
| bemutatkozás | internet
| referencia | ajánlat
| elérhetőség |e-mail
| vissza
Miért is érdemes az Interneten megjelenni?
Az Internet, mint a legújabb média,
lehetővé teszi a multimédiás kommunikációt azáltal, hogy összevonja
a televízió, a rádió, az újság és a telefon sajátosságait -
miközben költségei a töredékét teszi ki azoknak. A hálózat
multimédiás lehetőségeivel a hagyományos közlésterek kitágulnak, új értelmet nyernek.
A számítógép monitorához, mivel az közelebb helyezkedik el a
személyiségi zónához (általában fél méteren belül van), közvetlenebb
viszonya van egy felhasználónak, mint egy tévénézőnek a televíziókészülékhez.
Az emberek szoktak háttér-televíziózni, de nem szoktak háttér-internetezni.
Az Internet pozitívabb hatást és sokkal aktívabb befolyásolást
hoz létre, mint egy televízió. Személyes jellege miatt új
szempontok érvényesülnek, melyben a felhasználó figyelme monitorához
képest sokkal fokozottabb, mint más médiákhoz.
Az Internetet használók köre az
információt keresőkre és a barangolókra osztható.
Az első csoport speciális helyeket
vesz igénybe és tudatosan keres a hálón, a másik csoport sodródik
az Interneten: vagy eljut valahová, vagy elveszíti érdeklődését.
Az információszerzés átválthat kikapcsolódásba, de a kettő
egyszerre is történhet. Ezen felhasználók köre évről évre bővül,
az elektronikus kereskedelem világszerte ugrásszerűen emelkedik, s
ez az új "világ" a technika fejlődésének megfelelően
egyre nagyobb szerephez jut mindennapi életünkben. 1999 végén több,
mint 200 millió Internet felhasználóról tud a statisztika. Ebből
110 millió az USA területén, 50 millió Európában és 30 millió
a Távol-Keleten él. Magyarországon több, mint félmillióan használják
a hálózatot. Becslések szerint ez 2001-re elérheti az egymilliót.
(Carnation
Research) Hazánkban is egyre kedvezőbb ajánlatokkal kényeztetnek
el bennünket, mind a szolgáltatók, mind a telefontársaságok.
Kedvezményes tarifáiknak és az újonnan bevezetett átalánydíjas
csomagjaiknak köszönhetően már most szinte pluszköltség nélkül
levelezhetünk, szórakozhatunk, vásárolhatunk, beszélgethetünk az
Interneten keresztül. A négy legnagyobb szolgáltató összefogása
az internetezés olcsóbbá tételéért és a kormányzati törekvések
is abba az irányba mutatnak (Széchenyi-terv), hogy már az idén hazánk
is közelíteni tud ez európai normákhoz, és hamarosan utolérjük
például Lengyelországot, ahol ingyenesen, szinte alanyi jogon jár
az Internetezés lehetősége.
Valamennyi hozzáértő egyetért, a jövő az Interneté. Aki késlekedik, az lemarad a
piaci versenyben, s ebben az esetben még inkább igaz: elsőnek kell lenni, vagy az
elsők között kell szerepelni!
"... az eddigiek ismeretében nem meglepő, hogy azokban a háztartásokban, ahol van
Internet-előfizetés, hetente átlag két órával kevesebbet járatják a tévét, mint
ahol nincs (heti 29 óra, szemben a 31 órával)...."
(Kreatív IX. évf. 3. sz.)
Mint ezekből a mérvadó szakértői véleményekből is láthatjuk, elsősorban a
társadalom tehetősebb rétege használja leginkább a világhálót, de egyre inkább
elérhető és megfizethető mindenki számára, sőt az Internet benyomult az iskolákba
is, és egyre nagyobb népszerűségnek örvend a tizenévesek körében is.
lap tetejére | vissza |
következő:
célcsoport
|