Kereskedelem
az Interneten
A
felmérések azt igazolják, a magyarországi internetes kereskedelem
hatalmas fejlődés előtt áll. Míg az 1999-es értékesítés 160
millió forint volt, az előrejelzések 2000-re már 440 millió
forintot, 2001-re 975 millió forintot, 2002-re pedig több,
mint két milliárd forintot jósolnak.(Carnation Research)
Áttörést
a 1999 utolsó negyedéve jelentette, mikor számos on-line áruház
nyitotta meg kapuit. Ezek az áruházak elsősorban olyan jellegű
termékeket kínálnak, melyek kiválasztásához nincs szükség
a személyes jelenlétre (CD, könyv, elektronika, számítástechnika,
lakásfelszerelés, alkatrész, élelmiszer, stb.). Egyre erősödnek
azonban az olyan szolgáltatások is, mint például a vendéglátás,
utazásszervezés és az aukció.
Jellemző,
hogy egy már meglévő kereskedés elektronikus üzletet is nyit
az új vásárlók reményében, ugyanis a piac itt országos méretűre
bővül. Nem ritka, mikor egy soproni vásárló egy nyíregyházai
üzlet kínálatából választ ki egy terméket, amit másnapra postai
úton vagy futárral el is juttatnak hozzá.
Múlt
év végétől figyelhető meg az a tendencia, mikor egy cég már
nem csak egy általános honlapon mutatja be termékeit, hanem
kurrens termékeinek külön site-okat tervez és üzemel be. Ezzel
elősegíti a reklámkampány pontosabb targetálását és ezáltal
magasabb hatékonyságát.
|