On-line
marketing
Fő
cél egy-egy banner kampány során az, hogy minél többen megismerjék
a cég logoját, felismerjék, hogy mivel is foglalkozik. Ebben
az esetben, ha a kampány során nem is, de későbbiekben, ha
esetleg szükségük lesz a reklámozott szolgáltatásra eszükbe
fog jutni, hogy mit is láttak korábban, hol is keressék a
megoldást felmerülő problémájukra. Az on-line értékesítések
38%-a nem a hirdetésre történő rákattintáskor, hanem a kampányt
követő időszak alatt realizálódik. (Carnation Research)
Múlt
év második felében a várakozásokat meghaladóan növekedett
az az összeg, amelyet a cégek Internetes reklámokra fordítottak:
az év első negyedévében mért 236,4 millió forint után a második
negyedévben már 390,7 millió forintosra bővült a hazai online
reklámpiac, melyet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) online
reklámköltés-riportja is alátámaszt.
A
Net Research Center 2000 novemberi kutatása az on-line reklám
fogadtatását vizsgálta. A rendszeresen internetezők 62%-a
elfogadja az online reklámot, csak 15%-uk utasítja el valamilyen
mértékben. Legjobb hirdetési formaként a banner hirdetést
jelölték meg, ezt követte az email reklám, majd a szponzoráció.
A válaszadók 61%-a 2-10 esetben klikkelt az elmúlt 1 hónap
alatt. A kutatás azt is kimutatta, hogy a nők "klikkelés"
tekintetében aktívabbak. A válaszadók 99%-a látogatott már
meg ismeretlen weboldalt az interneten látott hirdetés hatására.
|